دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
فعالیت‌های قرآنی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به حضور دشمنان در فضای مجازی باید میزان فعالیت نوجوانان در این فضا رصد شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در این استان، امروز در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی نارا اظهارکرد: در سال‌های گذشته که هیچ واژه‌ای از فضای مجازی، رادیو و تلویزیون نبود، منبر در ایام خاص راه ارتباطی با مردم محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از فضای مجازی در دست دشمنان بوده و آنان در اکثر سکوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا با تولید محتوا ذهن‌ها را تغییر دهند، افزود: در این راستا باید میزان حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی رصد شود.

نوری با تأکید بر لزوم وجود حس مسئولیت در انتشار اخبار و مطالب در فضای مجازی، تصریح کرد: باید سواد رسانه‌ای تعریف شود تا افراد با کارکردهای متفاوت آن آشنا شده و هر کسی با عناوین مختلف هر مطلب که مدنظر بود را منتشر نکند به نوعی فضای جرم توهین و تخریبی در فضای مجازی تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید سکوهای داخلی و صاحبان ایده و فکر در داخل کشور تقویت شوند، ادامه داد: تقویت این افراد سبب پیشرفت فرزندان همین کشور می‌شود تا در تولید محتوای سالم و تأثیرگذار تلاش کنند.

نوری با تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: چنانچه از این شرکت‌ها حمایت شود سرعت پیشرفت‌های علمی ۱۰ برابر شده و جوانان می‌توانند اقدامات بزرگی انجام دهند.

مهران فضائلی، دبیر جشنواره ملی «نارا» نیز در این جلسه اظهارکرد: جشنواره نارا یا همان «نوجوان امروز رسانه آینده» در شهریور ماه به میزبانی خراسان‌شمالی طی سه روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال از این جشنواره ادامه داد: ۴۰ نفر از منتخبین این مهم طی سه روز در استان در محورهای ویدئوکست، موشن‌گرافی و ایموشن گرافیک با هم رقابت می‌کنند.

یادآور می‌شود، در این مراسم پوستر جشنواره ملی «نارا» با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی، مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha